GanjaFarmer
GanjaFarmer
Ganja Farmer
GanjaFarmer

Hemp Industries Association (HIA) z przekazem do Facebooka: Konopie są legalne i nie powinny być cenzurowane. HIA ogłosiła w komunikacie prasowym, że we współpracy z Hoban Law Group, Bluebird Botanicals i Bish Enterprises rozpoczyna kampanię mającą na celu walkę z obecną polityką reklamową Facebooka. Facebook bardzo często uderza w przemysł konopny, zakazując marketingu i promocji konopi na ich platformie czy Instagramie. 

Kampania będzie zawierała cyfrową reklamę, która brzmi „Facebook: Stop Censoring Hemp”, która będzie wyświetlana codziennie na Times Square do 24 sierpnia 2019 r. Oprócz tego ‘mainstreamowego ruchu’, HIA zajęła się również pracą u podstaw, prowadząc kampanię oddolną wśród ponad 1500 członków wspierających zmianę polityki.Przemysł konopny kontra Facebook

Jak wyjaśniła HIA w wydaniu, wraz z uchwaleniem ustawy rolnej z 2018 r. Konopie zostały oficjalnie uznane jako towar rolny, usuwając go z ustawy o substancjach kontrolowanych i jurysdykcji DEA. Jednak, jak zauważyła HIA, obecna polityka Facebooka klasyfikuje konopie jako substancje groźne, nielegalne, jako narkotyki lub leki recepturowe. HIA dodała, że ​​ograniczenia marketingowe, jakie stwarza Facebook, są niezgodne z prawami wolnego rynku i prawem w ogóle.

Konopie są legalne. Nie dla Facebook’a.

„Wraz z uchwaleniem Farm Bill (o czym pisaliśmy jako jeden z niewielu portali) wydawało się, że nastanie nowa era dla przemysłu konopnego, która uwolni ich od zamieszania związanego z faktem, że konopie były do tego momentu substancją kontrolowaną – tak się nie stało”, powiedział Colleen Keahey Lanier, dyrektor wykonawczy HIA. 

Growshop Growbox
Growshop Growbox
Growshop Growbox
Growshop Growbox

„Jednak przedsiębiorcom konopnym w całym kraju odmawia się obecnie dostępu do jednej z najpotężniejszych platform marketingowych na świecie. Facebook prowadzi przestarzałą politykę, która nadal łączy konopie z marihuaną(mimo postępującej legalizacji marihuany w USA). Nie wszystkie konopie są uważane za narkotyki, a nowa technologia AI(Sztucznej Inteligencji) na Facebooku jest już przestarzała, jeśli nadal rozpoznaje obrazy konopi jako substancji kontrolowanej ”.

Polska też na tym cierpi.

Jakiś czas temu Facebook zachwalał stopień zaawansowania swojej AI, na przykładzie odróżniania kwiatostanu konopi od brokułu o czym mówię w poniższym materiale. 

W tym samym filmie wspomina również o cenzurze Facebooka, której ofiarą padło wydarzenie Kanaba Fair – event promujący zdrowy styl życia i przemysł konopny został z platformy usunięty. Kilka miesięcy przygotowań, kilka tysięcy uczestników, którzy potwierdzili udział w imprezie, promocja – wszystkie te elementy zniknęły ze względu na błędnie działające algorytmy. A pragnę zwrócić uwagę, że tak dobrze rozpromowany eventy jest kluczowy w momencie pozyskiwania sponsorów, głównie tych zagranicznych, których przecież do Polski chcemy przyciągnąć. 

Na Kanaba Fair sie nie kończy. Nasz portal Cannabis News, nie mógł użyć słowa “Cannabis” podczas rejestrowanie profilu – dlatego adres naszego profilu to CanabisNews, przez jedno “N”. Nasze płatne kampanie promocyjne nigdy nie uzyskały zielonego światła. To samo spotkało naszych partnerów jak sklep Konopny.pl czy Nasionamarihuany.pl. Facebook nie chce mieć nic do czynienia z uczciwie i legalnie zarobionymi “zielonymi” złotówkami. 

Walka z Dawida z Goliatem.

Z 2,38 miliardem użytkowników miesięcznie, HIA zwraca uwagę, że ​​Facebook stanowi „ogromny rynek dla małych przedsiębiorstw”. Z własnego doświadczenia wiem jak wiele lokalnych biznesów, knajpek czy sklepików umknęłoby mojej, gdyby nie ich płatne kampanie marketingowe na Facebooku. Lainer dodał, że celem kampanii jest zmiana obecnej polityki Facebooka poprzez „wywieranie presji w możliwie najbardziej oficjalny, powrzechny i publiczny sposób”. “Facebook używa szerokiej platformy do komunikowania się – nawiązując do kampanii na TImes Square – więc my też.

Jeśli chodzi o kampanię oddolną, Lainer dodaje: Zapraszamy wszystkich zwolenników konopi – adwokatów, rolników, przetwórców, producentów, detalistów i konsumentów – o przyłączenie się do ruchu i pomoc w “pokolorowaniu” Facebooka na zielono. Reklamy konopi są dozwolone na Times Square, więc dlaczego nie na Facebooku? Konopie, zgodnie z prawem federalnym, są całkowicie legalne”.

Instalacja na Times Square promuje również wezwanie do działania. Osoby są zachęcane do odwiedzenia oficjalnego portalu kampanii, HempIsLegal.org, w celu uzyskania dodatkowych informacji i podpisania petycji o wsparcie.

W Polsce obserwujemy podobne zjednoczenie branży konopnej, jednak przeciwnikiem jest GIS, Policja i rząd. Ale to już temat na kolejny artykuł.

Mops

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here